Logó, arculat, márka
A fenti három kifejezés lényegében egészen szorosan összefügg sőt, ha úgy tetszik egyik a másikból következik, vagyis a brandépítés különböző fázisainak fontos elemei. Az első, tehát a logó minden cég számára nélkülözhetetlen, hiszen ezáltal válhatnak egyedivé és azonnal felismerhetővé. A logók tervezésére már az ötleteléstől érdemes figyelmet és időt szánni, hiszen jó esetben ez a végeredmény kíséri majd végig a cég útját hosszú éveken át, legalábbis egy esetleges arculatváltásig biztosan.
A logóból kiindulva ezután megalkotásra kerülhet a teljes arculat is, melynek számos különböző eleme mind a cég filozófiáját, elképzeléseit és általános design-ját követi. Ha pedig ezek már megvannak akkor tulajdonképpen létre is jött maga a márka, vagyis a brand, amiért az összes eddigi grafikai és marketing munka zajlott. A logó ugyanakkor még ezután is ugyanolyan fontos marad, hiszen ekkor már magával a márkával azonosíthatják azt az ügyfelek.
Egy jól kivitelezett céges logó pedig lényegében bárhol megjelenhet, de meglehetősen adekvát felületet jelentenek erre a különféle céges reklámajándékok, melyekkel a meglévő és leendő partnereket szokták ellátni a vállalatok, ezzel is kicsit javítva a pozíciójukon. A leggyakoribb ajándéktárgyak között említhetjük például a naptárakat, jegyzetfüzeteket, egérpadokat, tollakat és természetesen a bögréket is. Ez utóbbi szintén kiváló hordozó, a bögre nyomtatás révén pedig a céges logó is jó minőségben, kreatívan helyezhető el rajta.